seo-heroes.be

Uw site bovenaan de zoekresultaten

Meten is weten !

Waarom eerst een SEO audit doen?

seo audits

Je kan een SEO audit of SEO analyse nog het beste vergelijken met een onderzoek bij de dokter. Je doet geen operatie zonder dat je exact weet welk de oorzaak van je probleem is. Hetzelfde geldt voor een goed SEO beleid.  Lukraak optimaliseren op je site kan je ranking zelfs nadelig beinvloeden omdat je niet doelgericht werkt. Doe niet aan Geusseo !

De opbouw van een goeie SEO audit

 

Wij geloven niet in geautomatiseerde seo audits en doen dan ook enkel een maatwerk. Onze seo-audit  kijkt naar de actuele ranking factoren die echt een rol spelen om een site te doen ranken volgens de laatste google updates. Elke site en doelgroep zijn uniek en vergen dan ook een unieke aanpak.

 

Hiervoor kijken we ondermeer naar de volgende punten:

Onpage SEO

Zijn je teksten correct geschreven zodat het voor google duidelijk is waarover het gaat en google je een juiste ranking kan geven ?

Zijn alle onpage elementen en teksten correct opgemaakt ( meta titles/ sitemaps/ url structuur, gebruik canonicals etc, contact page, privacy policy etc)

Offpage SEO

Heeft je site voldoende relevante links?

Heb je genoeg social signals naar je pagina?

Site Quality & gebruikerservaring

Meer en meer één van de belangrijkste ranking factoren We kijken na waar je site of server kunnen verbetert worden zodat een optimale gebruikerservaring kan gegarandeerd worden. Tegelijk kijken we naar de opmaak van de site om na te kijken of de site voldoende converteert.

Waarom een SEO-Audit doen ?

Er kunnen meerdere redenen zijn om een audit te doen  :

  • Je bouwt een nieuwe site
  • Je hebt een website die nog niet actief is en nog kan geoptimaliseerd worden
  • Je rankschikking in de zoekresultaten is gewijzigd of het aantal bezoekers neemt af
  • Je hebt een nieuw design of upgrade gedaan van je website
  • Je hebt een google penalty gekregen
  • Je hebt de inhoud van de site gewijzigd of een nieuwe upgrade doorgevoerd

Elk van de situaties hierboven kunnen ervoor zorgen dat de zoekmachines je site anders gaan lezen en dus ook anders gaan evalueren. Zonder een volledige audit tast je in het donker naar eventuele oorzaken van wijzigingen in je rankschikking in de zoekresultaten.

Hoe verloopt een SEO audit ?

  • Je vermeld je website url
  • Je geeft ons toegang tot je google search console en google analytics
  • Indien beschikbaar een lijst met target zoekwoorden
  • Overzicht van je huidige problemen of tekortkoming
  • We geven een prijsinschatting van de audit en mogelijke opleverdatum van het rapport

Bij de start van een SEO audit vragen we de volgende informatie op:

Wat krijg je van ons?

We zorgen voor een volledig rapport waarbij onze experts alle aspecten van onze volledige audit manueel bekeken en geevalueerd hebben. Met het rapport weet je exact waar je website goed scoort en waar er nog verbeterpunten zijn. .

 

We zorgen voor een leesbaar rapport met duidelijk en concreet advies om je problemen aan te pakken.

 

Samen met het rapport plannen we een follow-up call om de seo audit verder te bespreken en volgende acties te plannen. Indien je zelf niet over de nodige resources beschikt om problemen aan te pakken kunnen we dit steeds samen verder bekijken

We spreken ook een moment af in de toekomst waarbij we een followup doen om te kijken of alle problemen opgelost werden

Seo Audit Prijzen

Prijs: vanaf € 500 excl. BTW,  per SEO audit. 1 site = 1 audit. Prijzen afhankelijk van de grootte en complexiteit van je website en/of webshop

Handige tools om zelf een seo audit te doen

Wil je zelf aan de slag en enkele dingen nakijken van je site dan kan je onderstaande tools gebruiken :

Crawlen en indexatie

  • Google Analytics :  Handige tool van google om meer te weten te komen over de gebruikerservaringen op je site of welke pagina’s geindexeerd werden
  • Een search op google Gebruik het commando : site: + naam van uwe site en om te kijken welke pagina’s door google geindexeerd werden

Gebruikerservaring

  • Hotjar : Tool die in staat is om heatmaps / user experience videos te maken
  • Google optimizer : tool om A/b tests op te zetten en de cro op je site te verbeteren
  • GTmetrix: tool om de snelheid van je site te evalueren

Andere handige SEO tools 

  • Screaming frog : Crawler die je kan gebruiken om je onsite Seo na te gaan
  • SEMRush : analytical tool voor ontdekken van keywords/ rankings/ analyze competitie
  • Adwords keyword tool : keyword analyze
  • Copyscape: Tool om duplicate content of plagiaat van je teksten op te sporen

Onze ervaring leert dat veel klanten het nalaten om de basics juist te doen. Een goeie keyword research, geen duidelijke strategie van welke content op hun site gebruikt word om organische bezoekers aan te trekken, hier loopt al veel fout, een duidelijk plan zorgt voor een goeie structuur van de site.

Een tweede veel gemaakte fout is het niet correct opmaken van de pagina’s. Er wordt geen of te weinig aandacht besteed aan de meta data ( titel en omschrijving van de pagina) 2 belangrijke factoren voor google om te bepalen waar je pagina over gaat.  Tegelijk is dit het eerste wat een potentiele bezoeker van je site zal zien en goeie titel en omschrijving zorgen voor veel meer bezoekers aan je site.  En ook dat is op zich weer een ranking factor voor google, Meer bezoekers zal snel resulteren in betere rankings.  Dus als je zelf snel resultaat wil is dit de uitgelezen plaats om naar te kijken.

Als 2e gouden tip kunnen we niet genoeg benadrukken dat een goeie gebruikerservaring essentieel is voor goeie rankings. Zorg dat je site toegankelijk is mobiel. Zijn al je pagina’s nog steeds overzichtelijk via een gsm ? laden ze nog snel genoeg ? tools als gtmetrix geven snel weer hoe je site het doet EN waar je op kan werken voor een beter resultaat

Klaar om je site te vebeteren ?

Contacteer ons vandaag voor een advies op maat om uw SEO te verbeteren.

  • 9220 Hamme - Drapstraat 23 - 22
  • Tel : +32 477 380 348
Door gebruik van dit formulier gaat U akkoord met het gebruik van Uw data door onze website om uw vraag te versturen en te behandelen.